Translate

zaterdag 31 december 2011

Kwetsbaarheid

Kwetsbaarheid kan ook mooi zijn. Dat zie ik aan mijn ouders die oud zijn en te kampen hebben met gezondheidsklachten. De ene keer overvalt het me en dan weer zie ik ook de mooie kant van kwetsbaarheid. Maar daarvoor moet je soms goed kijken, je kijkt er zo overheen. Het gaat alleen maar om liefde.

Er is een lied van Huub Oosterhuis dat mij steeds weer raakt.

Niemand heeft U ooit gezien.
Liefde is uw naam.

Brood des levens heet die knecht
die uw kind genoemd wordt,
Jezus, kind uit Nazaret.

Liefde, zegt Gij, is te doen.
Werk in ons, dat wij U doen.
Licht ons op, dat wij U zien.

Dat wij leven wat geleefd moet.
Dat wij doen wat moet gedaan:
recht voor ieder mensenkind.

Brood voor ieder kind van mensen.
Vrede en een nieuwe wereld.

En de dood zal niet meer zijn.

(uit: Gij die weet)

1 opmerking:

  1. Mooie macro! Ja, de kwetsbaarheid is vaak als een pareltje in het moeras. Mijn moeder had een hersenbloeding gehad en bleef daarna ook heel kwetsbaar en broos en daardoor ook zeer nabij. Ik heb genoten van de laatste tweeënhalf jaar, hoewel het ook vaak moeilijk was. Het meest wezenlijke bleef over.
    Ik wens je een fijne jaarwisseling en een heel goed Nieuwjaar in goede gezondheid en kracht. Ik hoop met nog veel mooie foto's en inspirerende teksten. Dank daarvoor.
    Lieve groetjes,
    Mirthe

    BeantwoordenVerwijderen