Translate

donderdag 14 juni 2012

Nieuwsgierig

Deze vriendelijke langpootmug keek nieuwsgierig door mijn raam naar binnen. En ik - ook nieuwsgierig - maakte er een foto van aan de andere kant van de raam. Al googlelend kwam ik op de insectensite van Albert de Wilde www.ahw.me terecht en vroeg om welk insect het hier gaat. Het schijnt volgens hem het mannetje van de langpootmug te zijn. En dan komt er een latijnse naam: Nephrotoma appendiculata! (Zou het iets met de blinde darm te maken hebben....?)
Leuk, via een nieuwgierig mannetje naar een hele hoop informatie en een leuke site met foto's.
(oja, mijn raam moet ook nog gezeemd worden!)

4 opmerkingen:

  1. O ja Wietske. Hij is mooi.
    Zo had ik eergisteren een soort mot op mijn raam. Die heb ik ook gefotografeerd. Ik dacht er ook meteen aan dat ik mijn raam nodig moest zemen...
    Lieve groet, Mirthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, mijn ramen in het nieuwe huis zijn ondertussen gelapt, oef dat karwei is geklaard!
    Prachtige foto Wietske! Komt heel goed uit tegen dat raam! hartelijke groet, hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Wietske,
    Wow, what a detailed macro seems it was a very brave bug. Venations are very interesting on his wings. You have captured a good moment, congratulations.
    I've finished my examinations so hope I will have more times for blogs :)
    Have a nice week!
    Greetins, Miklos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I have three different blogs. On our main blog I have a blogfriend list and your blog's URL was added to this list :)
    http://hikerart.blogspot.com/
    Greetings, Miklos

    BeantwoordenVerwijderen