Translate

maandag 14 mei 2012

Nog 1200 te gaan....!

Twee weken Roemenië leverde me 1280 foto's en vele leuke en verrassende ontmoetingen op. Het leverde me ook nog een huwelijksaanzoek van een Roemeense herder op. Ik had de juiste leeftijd en het juiste postuur. (Is dat ook nog eens in mijn voordeel!!) Dinsdag 17 april reed ik om kwart over 7 met de auto naar Dortmund om vervolgens op het vliegtuig naar Tirgu Mures te stappen. Daar stond een huurauto voor me klaar en ik reed naar het dorpje Bichis, waar ik vorig jaar ook anderhalve week geweest was. Toen heb ik vooral mensen op boerenbedrijven gefotografeerd, nu was ik meer toerist en bezocht ook andere plekken. In het begin was ik twee dagen in Tirgu Mures waar mijn gastvrouw, Márti, mij vergezelde.

Hieronder een paar impressies van de eerste dagen.

Mijn uitzicht van mijn kamer op het dorp Bichis, Transsylvanië

Welkom in het Roemeens en in het Hongaars.
Tirgu Mures is een stad waar beide talen gesproken wordt.

Het centrum van Tirgu Mures, waar brede lanen domineren.
De bomen zijn wit beschilderd om de insecten te weren.

Wachten voor het stoplicht. De timer geeft aan hoelang het nog duurt voordat het op groen springt.
Nog 74 seconden!

Mooie plafondschildering in een katholieke kerk in Tirgu Mures.

In Tirgu Mures loopt men graag op hoge hakken!

O ja, ik heb nog 1200 foto's te bewerken! Houdt me van de straat, nietwaar!



5 opmerkingen:

  1. hoi Wietske, je hebt het blijkbaar naar je zin gehad in Roemenië en interessante foto's genomen. 1280 foto's op 2 weken, da's flink op het knopje gedrukt zeg!!!
    het is wel een erg arm land hé, maar ik veronderstel dat de mensen er zeer vriendelijk zijn. ooit,ik weet niet meer exact welk jaar het was, zijn wij ook dooor Roemenië gereden, op weg naar Bulgarije. we waren dus slechts een paar dagen in Roemenië, maar ik herinner me dat ze er wel vriendelijk waren. behalve aan de grens hebben ze ons beet gehad. nog veel plezier met het bekijken en bewerken van jouw foto's! lieve groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie eerste impressie. Ik ben benieuwd naar de volgende series. Een heel werkje nog.
    Lieve groet, Mirthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Wietske! Mooi op deze speciale dag. Je had de boodschap op mijn weblog goed begrepen. Het deed mij inderdaad denken aan de Hemelvaart.

    Fijne verjaardag nog!
    Mirthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zal je reisje blijven volgen. Ben benieuw op het komende. Groetjes en fijne dag Dietmut

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks for sharing these pictures because I have never been in Tirgu Mures. On the second picture I've realized some Hungarian words "Isten hozott" :)
    Inside the church is really beautiful and seems it's quite good conditions.
    Thanks for your kind comment on my blog. Actually I've an examination season during June but after then I'll load new posts of course. This is the reason my poor activities nowadays :)
    Have a nice evening!
    Greetings, Miklos

    BeantwoordenVerwijderen